Tillbaka på bloggen?

Mycket har hänt sedan sist jag skrev på denna blogg. Många är orsakerna till att det stannade av och att bloggen delvis föll i glömska. Den senaste tiden har jag återigen kommit att tänka att det skulle vara roligt att återuppliva sidan. Facebook och andra sociala media har sina förtjänster, men det som delas där försvinner snabbt i flödet. Jag tilltalas av bloggformatet och tycker inte att det finns för många bloggar som försöker driva en bibeltrogen och evangelisk luthersk linje.

Nå, bloggen är ingen tidning där man kan förvänta sig väl genomtänkta artiklar där man kanske slipat lite extra på formuleringarna. På en blogg kan man, som jag ser det, ibland ta sig friheten att skriva sådant som inte är helt ”färdigtänkt”. I bästa fall kan kommentarer bidra med ny fakta och insikt.

Även om jag inte längre tjänstgör på Kyrka och Folk har jag fått förtroende att fortsätta skriva ledare ibland. Nu föll det sig så att jag fick skriva en extra i nästan samtidigt som den beställda så det blev två texter veckorna efter varandra. Återfinns här:

Brinnande kristna förutsätter öppnade Skrifter

Publik eller församling?

Ständigt aktuella teman som jag ser det.

Kommentera

